2011. november 26.

2006. december 22-én este a Discovery űrsikló látása

"A Discovery űrrepülőgép a leszállás előtti utolsó köröket rója. 1 óra múlva éppen Magyarország felett fog elrepülni DNy-ÉK irányban, így derült idő esetén az egész ország területéről jól látható egy (a heavens-above szerint) feltűnő, -1,6 magnitúdós objektumként. Szinte egy vertikális körön halad majd tőlünk nézve, Budapestről pl. 87 fokos horizont feletti magasságot ér el!"

A fentieket Szabadi Péter írta a listára 2006. dec. 22-én délután (melyet pár perce olvastam csak el), viszont 2006. dec. 22-én péntek délután éppen azon az útvonalon, azaz a 6-os, M6-os, M0-as, M1-es útvonalon haladtunk kocsival. Dunaújváros után ment le a Nap, hamar besötétedett, így amikor Tatabánya környékén jártunk már koromsötét volt a felhőtlen és tiszta ég. Az autópályán robogó kocsiból kitekintve igen szép, csillagos, Tejútas ég volt, mondtam is Sragner Mártának, hogy figyelje az Ursida meteorokat.

Azt nem láttunk, viszont Tatabánya és Tata között egyszercsak nyugaton megjelent egy fényes, nyugodtan haladó, műholdszerű valami és a kiváló égen lassan fölénk kúszott. Fénye jóval a Vega felettinek tűnt, biztosan mínusz -1 sőt -2-es lehetett, maximális fényében talán -3 magnitúdós volt. Annyira feljött a zenitbe, hogy én a kormánykeréknél ülve és 120-130 km/órával haladva nem is láttam tovább, de Márta jobbra kidugva fejét folyamatosan látta, és végül hirtelen tűnt el északkeleten félmagasan.

Biztosak voltunk benn, hogy a Nemzetközi Űrállomást látjuk, de eszerint a Discovery űrsikló volt.

Keszthelyi Sándor és Keszthelyiné Sragner Márta.

Korábbi közlés: Leonidák levelezőlista 2007. 01. 02.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.