2011. november 16.

2004. május 10-én este a C/2001 Q4 (NEAT) üstökös látása

Pécs főterén az üstökös! 

2004. május 10-én este 20:00 után teljesen kiderült az ég Pécs felett. Ahogy sötétedett, és ahogy tűnt fel a Vénusz, a Jupiter, a Szaturnusz és a Mars, újra láttuk a Szíriuszt. 20:25-20:35 között. Ez máris hazai rekord, de még mindig jól, elég magasan, könnyen látszik, így még jópár napig látni lehet, és javítható a rekordja.

A felhőtlen és tiszta ég dacára Pécs belvárosának közepén kellett maradnom, de hazaszaladtam a 10x50 binokliért. 20:55 után Pécs főterén, a legfényszennyezettebb részén, a Nádor-szálló előtti járdán helyezkedtem el, szemközt a dzsámit díszkivilágító fényreflektorokkal küzdve: beállítottam a Procyont.

Balra húzva a binoklit: ott fénylett egy ködös kis folt: a C/2001 Q4 (NEAT) üstökös! Egy csillagszerű csillag mellett gömbhalmazszerű foltként, talán balra kis nyúlvánnyal üstökösszerű volt. Az éppen arra járó Keszthelyi Bernadett is megerősítette az üstökös binoklis látását. Majd a sétálóutca (Király u.) pizzériájának teraszán ücsörgő Sragner Márta is megfogta a látcsövet és jól látta az üstökös gombócszerű foltját.

A városi határmagnitúdó +2 lehetett, így a kb. 3 magnitúdós üstököst szabadszemmel nem láthattuk. Viszont binokulárral jól látszott, többször megnéztük 21:20-ig.

Keszthelyi Sándor.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.