2012. szeptember 29.

2000. július 6-án hajnali C/1999 S4 (LINEAR) üstökös észlelési kísérlete

Pécsett a meleg bágyadt kánikulát július 5-én későeste szeles idő váltotta fel. Ettől nagyon jó lett az átlátszóság. 22.30-kor a Scorpió alsó csillagai is látszottak, feljebb a Scutumban és a Cygnusban derengett a Tejút (Pécs belvárosában), szabad szemmel látszott az 5,3-as R Sct.

Egész éjjel fújdogált a szél, járt a lakásban a huzat, csapkodta az ablakokat, aludni nem nagyon bírtam. 02.30-kor felkeltem, dél felé kinézve egy +3 mg fényű (perseida?) meteor húzott el Aquariusban. Észak felé is jó ég volt.

Egy szál gatyában, nyakamban egy 10x50 B-vel kimentem a kertbe: Cassiopeiae, Andromeda. Perseus... akkor ott lesz az 1999 S4 LINEAR üstökös is. Térképet nem vittem ki, pár nappal korábban néztem, hogy hol is kell keresni. A gamma AND és a béta PER között félúton kell nézni. Rá a binoklit, hurrá ott is van... egy homályos ködös kis folt, éppen a várt helyen! Csóvát nem látok, de lényeg, hogy megvan. Nem feltűnő, de hála a jó átlátszóságú égnek, azért biztosan látom. Boldogan alszom reggelig. Akkor nézem a térképet: én bizony az M 34 jelű halmazt láttam. Az üstökös bizony már 6 fokkal feljebb ment.

Keszthelyi Sándor.

Korábbi közlés: Leonidák levelezőlista 2000. 07. 06.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.