2012. december 13.

1998. május 8. és 11. közötti estéken a C/1998 J1 (SOHO) üstökös keresése

Gratulálok Tuboly Vincének, aki eszerint elsőként látta hazánkból a SOHO üstököst.

Meresztgetjük mi is minden este a szemünket Pécsett. Úgy 20.20-kor érdemes kimenni es 21:00-ig van remény. NYISZ-ben persze. Próbálkoztunk 1998. máj. 8-án, 9-én, 10-én és 11-én, de a horizont közelében homályos, poros az ég alja, az alsó 4-5 fokos sáv használhatatlan. Mire kellően sötét lenne, az üstökös belemerül ebbe a maszatba. A nagy meleg miatt napról napra rosszabb az égalj. Csak egy hidegfront segítene, ami kipucolna mindent.

Az alkonyban először a Procyon és a Capella tűnik elő, aztán a Castor es a Pollux. 9-én este láttuk utoljára a Szíriuszt. Az Aldebaran pár napja még látszott, 11-én este már alig-alig látszott, pedig az üstökös lassan odaér. A Betelgeuse még jól látszik esténként 7-8 fok magasan. De mire az üstökös odamászik, az is elég alacsonyan lesz. Úgyhogy nehéz az élet, de meresztgesse mindenki a szemét es a binokulárját!

Üdv a pécsiektől - Gyenizse Péter, Keszthelyi Sándor, Vincze Iván.

Keszthelyi Sándor.

Korábbi közlés: Csilla levelezőlista 502/1. 1998. 05. 12.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.