2011. október 28.

2011. október 16-én este változócsillag figyelés

Július 30-tól október 10-ig nélkülöznöm kellett a 20x80-as binokuláromat, ugyanis szervizben volt, nagyjavításon. Már elvonási tüneteim voltak, mert a 10x50 binokulár kicsi a városi égen, a 102/500 mm-es refrektorom meg túlzás 7 magnitúdós változókra. A kézben tartott és gyorsan használható 20x80-as B nagyon hiányzott.

Végre Budapestre mehettem és a Városmajor utcai asztropincében átvehettem Csukovics úrtól kedvenc társamat.  Alig ismertem rá, úgy megtisztították. Mivel korábban leejtettem a párkányról a parkettára  90 cm magasról: kancsalsága (kettőzése) is volt – ám ezt is megszüntették. Az igazi próba otthon volt tegnap este: a kiváló égen végre csillagokra is rászegezhettem. Pontszerű csillagok, a Jupiter korongja élesre állítható, szellemkép nélkül. Szóval jól sikerült a javítás munkája. Áldassék érte Szuhács Attila neve!

Tegnap este: R Ser, AC Her, T Cep, CH Cyg, R Sct, R Aql, X Oph, T Aqr fényességbecslése könnyen, gyorsan ment és a szép látvány örömöt adott.

Keszthelyi Sándor.

Korábbi közlés: Mira levelezőlista 2011. 10. 17.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.