2012. október 3.

2010. november 24-én este változócsillagok nézése

Tegnap este kimentem a kertbe és nagyon jó ég volt, felhőtlen, tiszta, zenitben tejútas. Már besötétedett és a Hold még nem kelt fel.

Maximumban láttam: az omikron Cet-et, az R UMa-t, az X Oph-ot. 8 magnisnak a T Cep-et és a khí Cyg-et.

Végül a 20x80-at ráirányítottam a SS Cyg vidékére. A kézben tartott binoklival is már sejtettem a csillagot. Aztán egy faágnak nekitámasztva le is észleltem: 8,5-9,0 közötti fényűnek.

Nem mertem tovább kinn maradni, félve a megfázástól (+4 C fok volt). Hajnalban fagyott, reggel vakarni kellett a kocsi üvegéről a jeget.

Keszthelyi Sándor.

Korábbi közlés: Mira levelezőlista 2010. 11. 25.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.