2012. október 3.

2011. május 6-án este a T Pyx visszatérő nóva észlelése

Egy hétig meghűléses nyavalya miatt nem mehettem ég alá. 2011. máj. 6-án már nagyon vágytam, hogy még egyszer megnézhessem a T Pyx visszatérő nóvát. Ma alkonyatkor ismét kimentem kocsival Pécstől 10 km-rel délre. A csendes, felhőtlen ég alatt a 102/500 mm-es refraktorral kitelepültem egy csendes mellékúton.

4-5 percig keresgélve végre, 21:10-kor odaértem a T Pyx-hez. A visszatérő nova és a 6,9 csillag jól látszott (habár csak 5 fokkal lehettek a horizont felett), a 7,8 magnitúdós csillag már nehezebben volt észrevehető. A lényeg: leészlelhettem ma is, immár másodszor is. Valószínűleg utoljára.

Keszthelyi Sándor.

Korábbi közlés: Mira levelezőlista 2011. 05. 06.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.