2012. október 3.

2011. június 1-i hajnalon az Endeavour űrsikló utolsó láthatósága

2011. június 1-én, azaz ma hajnalban 03:50-re húztam fel a vekkert. Kimentem a kertbe, hogy a Nemzetközi Űrállomás 03:55 és 04:01 közötti időszakra előrejelzett égi átvonulását figyeljem. Az utolsó láthatóságát az előtt, hogy ma reggel utoljára leszáll az STS-134 Endeavour űrsikló.

03:54-től néztem a csaknem felhőtlen és már pirkadó eget (4 magnitúdó lehetett a szabadszemes határ). Az alfa Oph mellett menetrend szerint megjelent az ISS. Már akkor -2-es volt, és ahogy feljebb jött -3 magnitúdós fényével igen szép látvány volt. Majdnem zenibe jutott és a gamma Cyg-en áthaladva elment kelet-északkelet felé, ahol a szakadozott felhőzetben bujkált. Utána még jó ideig néztem az ISS útvonalát, annak reményében, hogy az űrsikló is megjelenik.

Ami a lényeg: sem az ISS előtti 1 percben, sem az elhaladása utáni 7-8 percben semmilyen más objektum nem menet az ISS útvonalán. Nyilván már egészen más időben kellett volna nézni az Endeavourt.

Keszthelyi Sándor.

Korábbi közlés: Leonidák levelezőlista 2011. 06. 01.  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.