2012. október 3.

2011. szeptember 3-i estén egy szupernóva észlelése

Az M101 galaxisban kitört SN 2011fe szupernóva észlelése ma este 21:00 és 21:10 NYISZ között megesett. Pécs belvárosának kissé fényszennyezett egén zenitben gyenge tejút is volt, pedig az ég bágyadtnak volt mondható, amelyen a délnyugati égaljon sütő csaknem negyedhold sem segített.

A 102/500 mm refraktorban, 25x nagyítással az Alkor-Mizartól egy csillagösvényen elnavigáltam a szupernóva környezetébe. A 105 és 113 fényű összehasonlítókat azonosítottam és a szupernóvát is megtaláltam. Fénye ezen két csillag közé esett.

A helye stimmelt. Megjegyzem, hogy akármennyire erőlködtem, az M101 galaxist egy pillanatra sem láttam meg.

Keszthelyi Sándor.

Korábbi közlés: Mira levelezőlista 2011. 09. 03.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.