2012. október 3.

2012. augusztus 12-én esti Perseida meteorozás

2012. augusztus 12-én este NYISZ 21:00-kor kiültem a kert végébe és 22:00-ig, azaz pontosan 1 órán át néztem szabad szemmel az eget. Felhőtlen, nagyon tiszta ég volt Pécs belvárosában és éppen kellemes +18 fokos hőmérséklet.

Kezdetben még nem volt teljesen sötét, csak +4,5 határmagnitúdó volt zenitben. A Tejút 21:09-kor kezdett sejthetővé válni a Cyg-ben. Ahogy besötétedett úgy, 21:30-ra már határozott Tejút húzódott a Sct-ig, végül a tejútsáv egészen a Sgr felső részéig ért le. Végül már +5,2 hmg volt.

Úgy ültem, hogy dél felé tekintve a Deneb - Altair - Antares - Arcturus a látómezőm sarkában legyen. Kellemes volt nézni a csillagképeket, csillagokat. Legalább 10 műholdat láttam vonulni. Egyszer egy madár trió húzott el kötelékben. Pár méterre tőlem valami kis állat motozott a bokrok között, talán sündisznó.

Ja és a meteorok? Leírom az összest. Mind a kettőt:
21:29-kor egy +3-as 20 fokos, gyors, fehér perseida.
21:53:03-kor egy szép +0,5 magnitúdós, 40 fokos, sárgásfehér perseida, amely 2 sec ideig nyomot hagyott. Utóbbi iránya béta Cyg - alfa Sco volt.

Ennyi!

Keszthelyi Sándor.

Korábbi közlés: Leonidák levelezőlista 2012. 08. 12.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.