2012. október 2.

2009. szeptember 1-én hajnalban a Nemzetközi Űrállomás és változók

Ma hajnalban 05:03-kor kikukucskáltam az ablakon és mit látok álmos szemeimmel: egy mínusz 5-ös fényességet az Orion felső részén! Na, mondom magamnak: fölrobbant a Betelgeuse!

Aztán mivel továbbmozgott délkelet felé le és visszasüllyedt mínusz 2-re, csak valami mesterséges dolog lesz az (reggel néztem, hogy a Nemzetközi Űrállomás ekkorra és ide jelzett mínusz 3,5-re fényességű vonulása volt, csak valami becsillanással fűszerezve).

Kiment az álom a szememből és kimentem a kertbe változózni, a kissé már pirkadó égen nem ment az omikron Cet, az U Ori, az R Lep, de még az U Mon sem.

Be kellett érnem a jó magasan álló epszilon Aur, alfa Ori és az RX Lep fénybecsléseivel. Végül 05:21-kor, a már világos égen szépen látszott binokliban egy mira: az R Tri, szerintem 7,0-7,5 közötti.

Keszthelyi Sándor.

Korábbi közlés: Mira levelezőlista 2009. 09. 01.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.