2012. október 2.

2010. április 30-iki esti tűzgömb

A Pécsről észlelt tűzgömb valójában 2010. április 30-án 21 óra 55 perc 09 másodperc NYISZ-kor volt. Ugyanis Hegedüs Tibor volt szíves megnézni és közölni, hogy a Bajai Csillagvizsgáló kameráján megtalálható a jelenség ebben az időpontban. Szép fényes, vastag nyomot hagyott a képen, ami erős fényességére mutat. Bajáról nézvést alacsonyan volt, így a kamera beállítása miatt a vége sajnos már nincs a képen.

A 21:55:09 időpont nyilván a jó. Amikor én Pécsett megpillantottam, először azt hittem egy délről északra jövő műhold. A következőben meg azt hittem - a nagy fényesedéséből - hogy egy Iridium. Csak a fényváltozása, felvillanásai után jöttem rá a meteor voltára, sőt inkább a tűzgömb eltűnése után - és akkor tudatosult bennem, hogy ezt rögzíteni illene. Felgyújtottam az elemlámpát, a mobiltelefonom órajelzésén leolvastam az óra és perc számait (21 és 56) és egyik változótérkép papírjának a hátára meg leírtam a szöveget.

Keszthelyi Sándor.

Korábbi közlés: Leonidák levelezőlista 2010. 05. 02.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.