2012. szeptember 30.

2003. december 24-én esti holdsarló

Az idei utolsó holdsarló megfigyelés: van akinek sikerült, van akinek nem.

December 24-én este Ladányi Tamás Veszprémben látta és le is fényképezte a 29 óra 50 perces holdsarlót.

Ugyancsak látta Kocsis Antal is a Balaton keleti partjáról. 16:15-kor hívott fel, hogy pár perce nézi: főleg binoklival, de gyengén szabad szemmel is.

Pécsett én éppen kifelé ballagtam észlelőhelyemre, a pécsi alagút tetejére. Lelkesen pásztáztam Pécsről a DNy-i ég alját egészen 16:45-ig, de semmit sem láttam, pedig kristálytiszta ég volt. Igaz nálam nem volt látcső, csak a puszta szemem. A Vénusz szépen ragyogott (Karácsony előtti este volt, a karácsonyfa díszítése miatt a kisgyerekeiket sétáltató szülők és nagyszülők "Látod ott a betlehemi csillag!" azonosítással tették hangulatossá az estét), de a Vénusztól 10-15 fokot jobbra és lekalandozva sem láttam Holdat.

Ugyancsak nem látta (mint utólag írta) még meg a Holdat Maróti Tamás sem.

Keszthelyi Sándor.

Korábbi közlés: Leonidák levelezőlista 2003. 12. 29. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.