2012. szeptember 30.

2007. december 13-én este a Holmes-üstökös látványa

Tegnap este többször kinéztem, de a viharos szélben csak felhőlyukakban látszódtak csillagok. 22.10-kor volt egy nagyobb tisztulása az égnek. Kimentem, hogy a Holmes-üstököst nézzem. KL-al nem láttam, de 10x50 B-vel szép volt, óriásira duzzadt 35-40 ívperces folt, jobban elnyúlt mint eddig, talán gyenge csóva is sejthető. Még ott jár az alfa és a béta Persei között.

A binoklizás után (és mivel szemem hozzászokhatott a sötéthez) már EL-al is láttam az üstökös kómáját, mint gyenge, de nagy foltot. 5 percig nézegettem, ezalatt még egy szép -1-es Geminida meteort is láttam, amely majdnem a Holmest találta el. A Gemini már jó magasan van ilyentájt. Aztán jól elborult. 05.10-kor távoli mennydörgésekre ébredtem. Aztán esett 5 cm hó Pécsett.

Keszthelyi Sándor.

Korábbi közlés: Leonidák levelezőlista 2007. 12. 14.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.