2012. szeptember 30.

2004. május 2-i esti holdhaló

Pécsről nézve egy erős holdhalót láttam 2004. május 02-én vasárnap este. Az eget eléggé összekuszált cirruszfelhőzet fedte, legalábbis a Hold körül. A haló erős volt NYISZ 21:15-kor mikor észrevettem, szinte a teljes gyűrű kirajzolódott 22 fokos sugárral. Fehér volt, 0,5-1,0 fok széles, mellékholdak nélküli.

Közben a televízióban Bruce Willis kínlódásait néztem egy kisbolygó felrobbantása céljából, és így csak a reklámszünetekben néztem ki újra is újra: a haló teljes körrel ott volt. Aztán mire Bruce és a kisbolygó is kinyiffant, a haló is eltűnt NYISZ 22:00-kor. Az ég tiszta lett.

Keszthelyi Sándor.

Korábbi közlés: Leonidák levelezőlista 2004. 05. 03.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.