2012. szeptember 30.

2003. november 20-i esti látványos sarki fény és a mobiltelefonok

Minden kedves amatőrtársamnak nagyon szépen köszönöm, akik tegnap este (2003. nov. 20-án) felhívtak és ezzel felhívták figyelmet az égen látszó jelenségre. Tepliczky Istvánnak, Tuboly Vincének, Horváth Tibornak külön is köszönetet mondok.

Én sok ember esti nyugalmát zavartam meg tegnapi telefonálásommal, elnézést kérek. Egy nagyon meglepő észrevételt tettem: mivel mobilomba betáplált nevek és telefonszámok vannak csak - nagyon meglepődtem, mikor a felhívott számokon vadidegen emberek jelentkeztek be!? A hívásaim 1/3-a teljesen máshová, más számra futott! Vajon ez lehetett a sarki fénnyel kapcsolatos? Talán a mágneses vihar megzavarta a központokat vagy a terjedést? A harmadik ilyen "téves" hívás után: nem estem kétségbe, és a számomra tök ismeretlen embereknek bemondtam: Kérem, hogy nézzen észak felé, mert jól látszik a ritka sarki fény jelenség! Csak remélni tudom, hogy sok laikus (nem telefonbetyárnak nézett, hanem) vette a fáradságot és meg is nézte a fényeket!

Viszont telefonom lemerülése miatt 1-2 órát elérhetetlen voltam, míg egy ügyes kártyacserével újra telefonozhattam, majd fél 1 körül feltöltödhettem...

Vígh Lajos Paksról, én meg Pécsről 22.15 körül (amikor leginkább tombolt a sarki fény, a sok vörös oszlop) szimultán-sarki fényezést csináltunk: meglepő módon az ugyanazon pillanatban (hiszen a mobil ezt biztosította) látszó oszlopokat ő is ugyanott látta, mint én. Nem volt parallaxis...

Pécstől 7 km-re délre is, 5 km-re ÉNY-ra is látszott a sarki fény. Nem a pécsiek voltak a legdélibbek: riasztottam a Kész Lacit, aki még vagy 20 km-rel délebbre, Bólyban is jól látta a jelenséget.

Korábbi közlés: Leonidák levelezőlista 2003. 11. 21.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.