2012. szeptember 30.

2007. május 17 esti holdsarló kísérlet

Tegnap este természetesen én is teljes menetfelszereléssel indultam el 20.00-kor (egy előző délutánon vásárolt Suzuki Ignis 1.3 GS) gépkocsival Pécstől nyugat felé, majd a közeledő zivatarfelhőt kikerülendő: fel északra a Mecsekbe Orfű felé. A zivatar követett a hegység északi részére, mert 20.20 és 20.50 között szélvihar, iszonyú zuhogás következett, még apró szemű jég is kopogott a kocsin, melyek elöl fák védelmébe húzódva vártam a végítéletet.

Visszakocsizva Pécs felé az eső csendesedett, illetve már csak az úttesten ömlött lefelé. Lemondtam már a holdsarlóról, amikor 21.08-kor Busa Sándor szövegüzenete érkezett a mobilra: Látszik a holdsarló! Most bukkant elő egy felhősáv mögül! Izgatottan ismét nyugat felé igyekeztem: Kővágószőlős, Kővágótöttös, Bakonya. 21:15-től a csillagos északnyugati égen láttam is valamit: a Vénusz, a Gemini, a Capella, sőt csillagokat 4 magnitúdóig. Balra és jobbra a távoli felhőkben villámok színesítették a képet. 21.30-kor hagytam abba kóborlásomat, anélkül, hogy esélyem lett volna a holdsarló megpillantására.

Gratulálok a sikeres észlelőknek! Igen szép fényképek is készültek!

Keszthelyi Sándor.

Korábbi közlés: Leonidák levelezőlista 2007. 05. 18.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.