2012. szeptember 30.

2007. május 20-21-iki furcsa napnyugta, napkelte

2007. május 20-án vasárnap este 21.30-22.00-ig Pécsett az égen nem voltak felhők, de sötétedés után mégis homályosnak tűnt minden, az ég kifejezetten "koszosnak" tűnt. Változók észlelésére nem volt alkalmas az ég. Azt hittem pára, vagy szétterült. kondenzcsíkok és ezzel napirendre is tértem a dolog felett.

Május 21-én hétfő reggel 07.30-08.00-ig az égen megint csak nem voltak felhők, de a Nap mégis bágyadtan sütött, mintha fátyolos füstön át látnám, amikor szabadszemes napészlelést végeztem napszűrővel. Ez után olvasva el a felettünk lévő por hírét: hétfőn egész nap ki-ki néztem az égre, de különösebbet nem láttam. A Nap magasan sütött, a kék ég felhőtlen volt, talán az alsó 20-30 fok tűnt kékes-fehérebbnek, mint máskor.

Viszont május 21-én este 19.30 és 19.55 között a naplemente előtt (a Nap még horizont felett, de már dombok takarásában volt) furcsa erős fény emelkedett északnyugaton a Nap helye főlé. Nem párhuzamos naposzlop volt, hanem alul széles, szinte állatövi-fény-szerű, de felfelé 2-3 szűkülő sávból állt. Erős fehér és narancs színei voltak. Ekkor éreztem igazán, hogy egy porfelhőn szóródik a napfény. Este 22.00 és 23.00 között többször kinézve: már tiszta, csillagos ég volt, jóval tisztább, mint előző este.

Keszthelyi Sándor.

Korábbi közlés: Leonidák levelezőlista 2007. 05. 22.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.