2012. szeptember 30.

2004. május 14-én este a C/2001 Q4 (NEAT) üstökös

Már elnézést, hogy beleszólok, de én május 14-én pénteken este nagyon szépnek láttam a C/2001 Q4 (NEAT) üstököst. Habár Pécs belvárosában, a kiskertben voltam 21:50-22:05 NYISZ között, szemmel is sejthető volt (igaz miután binokliban már láttam), de 20x80 B-vel igazán szép látvány volt: egy 1,5 fokos főcsóvája volt PA 120 felé, de további 0,5 fokos csóvakezdemények is kinyúltak legyezőszerűen. A fényes kóma egyenletesen sűrűsödött befelé, jó nagynak tűnt, bár a pontos méretbecslésre "csak" 8-10 ívpercre adódott. Igazán gyönyörű látvány volt és most tényleg üstökösszerű ez az üstökös. Akkor még az M44 nyílthalmaz alatt volt, másnap rámehetett a nyílthalmazra a csóvája.

Jó kis üstökös ez most: elég fényes, könnyen megtalálható, mozgása jól látható, a sötétség beállta (22:00-22:30) után is még magasan van, és napról napra magasabbra jön.

Keszthelyi Sándor.

Korábbi közlés: Leonidák levelezőlista 2004. 05. 17.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.